Bemutatkozás, szakmai alapelvek
ARS POETICA
Olyan felszabadult,barátságos iskolai légkört kínálunk a hozzánk érkező gyerekeknek,ahol szívesen és jókedvűen töltik értékes tanulással mindennapjaikat.
Iskolánk hagyományos, 8 évfolyamos iskola, reális értékelésrendszerre épül. Célunk, a szilárd alapkészségek kialakítása, a “használható” tudás átadása.
Az oktatás-nevelés folyamata kis létszámú osztályokban valósul meg.
A középfokú nyelvvizsga megszerzésére felkészítő intenzív, több tantárgyat felölelő,mindennapos angol nyelv oktatással találkoznak a gyerekek már az első osztálytól. Ez a fajta kétnyelvű oktatás egyedülálló kistérségünkben. A nyelvoktatás nyolc évre kidolgozott programot ölel át, ahol az egyes évfolyamok szorosan egymásra épülnek. Anyanyelvi tanáraink gondoskodnak arról, hogy a tanulók a célnyelvi órákon, csak szükség esetén halljon magyar szavakat, kifejezéseket.
A kedvező létszámú osztályokban pedagógusaink több figyelmet tudnak egy-egy tanulóra szentelni, így mód nyílik a gyerekek alaposabb megismerésére. Ez lehetőséget teremt a személyre szabott visszajelzésekre és az egyéni fejlődési célok alaposabb meghatározására, szükség esetén a korrepetálásra, felzárkóztatásra.
A félévi és év végi jegyeken kívül évente kétszer szöveges értékelést is átvehetnek tanulóink szülei. Ez az értékelés segít értelmezni a jegyek mögött rejlő teljesítményt és alapjául szolgál(hat) a teljesítmény javítását szolgáló tervnek.
Több lehetőség nyílik a különböző tanulmányi versenyekre való felkészítésre. Nagy hangsúlyt fektetünk a középiskolai felvételi és a nyelvvizsga felkészítésére. Hetedik és nyolcadik osztályban, heti 1-1 óra felvételi felkészítőt tartunk matematika és magyar nyelv-és irodalom tantárgyakból.
Nyolcadik osztályban, heti két órában készítjük végzős diákjainkat a nyelvvizsgára.
A matematikát – a kis létszámú osztályok ellenére is – bontott csoportban tanulják a gyerekek, hangsúlyt fektetve a képességeiknek megfelelő terhelésre.
Természetesen a jó teljesítményhez szükség van a gyerekek aktivitásásra, kitartó munkájára, az órákon, foglalkozásokon tanult anyag rendszeres átismétlésére, elmélyítésére.
A felkészült és motiváló pedagógusok és a befogadó,tisztelettudó tanulók közös munkáját így koronázhatja siker.
Programjainkat évről évre új ötletekkel bővítjük,ami igazodik a gyerekek érdeklődéséhez, ötleteihez és azokhoz az új kihívásokhoz, amelyekkel nyolcadik után találkoznak majd. (tanév rendje)
Szakköreink széles skálája várja tanulóinkat a szabadidő értékes eltöltésére. (szakkörök)
Célunk, hogy diákjaink megszerezzék a megfelelő tudást, ehhez mi biztosítjuk a megfelelő körülményt, nyugalmat,innovációt.
Igyekszünk lépést tartani a kor technikai vívmányaival, és az oktatásban egyre inkább megjeleníteni a digitális oktatást.
Ha ilyen légkört képzelt el gyermekének,szeretettel várjuk iskolánkban, Szentendre belvárosában, a Duna partján. (térkép)
HITVALLÁS
Iskolánk hagyományos, 8 évfolyamos iskola, reális értékelésrendszerre épül.
Célunk, a szilárd alapkészségek kialakítása, a “használható” tudás átadása. Tanulóink, nyitottak legyenek a szűkebb környezetük és a nagyvilág felé. Egymásra figyelő, a felnőtteket tisztelő, nyitott, segítőkész, felelős közösségi emberként tudjanak élni a mindennapokban.
Minden gyermek egyedi és megismételhetetlen, s a mi feladatunk, hogy kiteljesedéséhez az alapokat lerakjuk, a boldog, sikeres és alkotó élethez szükséges kompetenciákat megerősítsük, a problémamegoldó gondolkodásukat kialakítsuk.
Fontosnak tartjuk, hogy becsületességre, tisztességre, kitartásra neveljük őket.
Értékelés:
- Az első évfolyamon negyedévente értékelő lap segítségével minősíti, a második évfolyamtól kezdve %-kal és érdemjeggyel értékeli a tanuló teljesítményét az iskola.
- A második évfolyam félévétől a pedagógus (szaktanár) a tanuló teljesítményét, előmenetelét tanítási év közben rendszeresen érdemjeggyel minősíti. A félévi és év végi osztályzatot az érdemjegyek súlyozott átlaga alapján kell meghatároznia a pedagógusnak, indokolt esetben ettől eltérő osztályzatot is megállapíthat. Az egyes tantárgyak érdemjegyei és osztályzatai a következők: kitűnő (5 D),* jeles (5), jó (4), közepes (3), elégséges (2), elégtelen (1). Az érdemjegy, 1,65-től 2, 2,65-től 3, 3,65-tól 4, 4,65-től 5; ezen átlag alatt a pedagógusok mérlegelhetnek és dönthetnek a tanulók érdemjegyéről.
Negyedévben és háromnegyed évben írásos értékelést vesznek kézhez a tanulók, ahol a jegyen túl egyéb információt kap a szülő, amely segítségével a gyerek addigi eredménye és a jövőbeni irány is jobban látható. Ebben meg kell jelennie az esetleges felzárkóztatás szükségességének és a tehetséggondozás lehetőségének illetve azok javasolt módjának is.
- Az egységes értékelés biztosítása érdekében a tanulók témazáró dolgozataiban, feladatlapjaiban, tesztjeiben elért pontszámainak érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik a szaktanárok:
0-39 % =elégtelen (1),
40-59 %=elégséges (2),
60-75 %=közepes (3),
76-89 %=jó (4),
90-100 %=jeles (5).
- A tanulók év végi osztályzatait a nevelőtestület osztályozó értekezleten áttekinti és a pedagógus, illetve az osztályfőnök által megállapított osztályzatok alapján dönt a tanuló magasabb évfolyamba lépéséről. A tanuló az egyes évfolyamok követelményeinek a teljesítéséről bizonyítványt kap. A bizonyítvány közokiratnak minősül.